pátek 8. září 2017

Studium na SPŠO - můj 3. rok

Utíká to nějak rychle a další ročník studia mám za sebou. Tentokrát se mi nekryly rozvrhy, jako minulý rok, takže jsem mohla do školy chodit mnohem více. Bylo to tedy mnohem snažší, protože pak jsem nemusela dohánět všechno samostudiem doma a ve škole jsem se mohla snáze ptát na nejasnosti.
Šálová fazona


V 1. pololetí jsme navázaly na halenku z předešlého roku. Trochu jsme si upravily střih a vznikly z toho šaty.
Šaty i s dvoudílným rukávem
 Střih jsme si mohly zvolit víceméně podle sebe, ale požadavkem bylo, aby šaty neměly rukávy a podsádka byla tedy střižená vcelku pro průramky i průkrčník. Zdrhovadlo (zip) jsme mohly umístit buď do středu zadního dílu, ale já jsem zvolila levý bok.
Šaty jsem stihla ušít a odevzdala jsem je včas, ale pak jsem si ještě trochu zvětšila průramky i průkrčník, protože mi byly příliš těsné. Jak jsem je ale později upravovala, neměla jsem již tolik látky, takže jsem podsádku trochu nastavovala, což by se správně nemělo, ale zároveň na tyto zkušební šaty je to asi trochu jedno a vlastně se mi tato dvojbarevnost podsádky líbí.☺ Jen se mi zdá, že průkrčník stále trochu odstává, jelikož jsem látku asi příliš natahovala při šití. Tak mám alespoň co zlepšovat do příště.☺
Zkoušely jsme si různá zdobení...
...jako třeba žabičkování (a ne, nemyslím to pomocí pruženky :-) ).
V 2. pololetí jsme šily kalhoty. Konstruovat jsme se je učily celý rok (v 1. pol. dámské, v 2. pol. pánské).
Korzet a dámské kalhoty
Ale k šití jsme použily střih na pánské krátké kalhoty, který byl na dílně. Je trochu škoda, že jsme si neudělaly střih samy, ale to by zabralo hromadu času. Takže takto to byly víceméně zkušební kalhoty, protože nebylo jasné, zda někomu budou a navíc vzhledem k délce a každé kapse jiné si nejsem jistá, že by je někdo nosil (i když mě jsou dobře☺).
Vyzkoušely jsme si tedy šití kapsy klínové (která se mi líbí asi nejvíc a nejlépe se do ní dává ruka), kapsy ve švu, hodinkové kapy (kterou nevím, na co dnes používat) a zadní jednovýpustková kapsa s patkou. Kalhoty jsou zapínané na zdrhovadlo v rozparku mezi předními díly (poklopec) a pasový límec, který má z vnitřní strany protiskluzku, na knoflík.
Zkusili jsme si i šití lištové kapsy...
..a kapsy ve švu.
Nakonec jsem přidala i manžety na zakončení nohavic, které v původním střihu ale nebyly. Práce s kostkovanou látkou je dost složitá, kostky by měly na sebe navazovat, čemuž jsem při šití těchto zkušebních kalhot nevěnovala příliš pozornosti. Pokud se na to ale člověk nezaměří, tak to není moc vidět. Ale mám tedy opět co zlepšovat.☺
 
Trochu se nám změnily vyučující některých předmětů, takže jsme se nejprve musely trochu „sžít“. Ale to je tak vždycky, když je člověk na něco zvyklý a něco se pak změní.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a hodnocení :)