úterý 17. prosince 2013

Pan Kaplan má třídu rád

Minulý týden jsem byla s mamkou, ségrou a Martinem v divadle. Mamka měla totiž lístky z práce a po představení následoval raut. Toto představení jsem už alespoň jednou viděla, ale moc ráda jsem šla znova. Podle stejnojmenné knihy od Lea Rostena zrežíroval Miroslav Hanuš s Oldřichem Víznerem v roli Kaplana.
 Příběh se odehrává ve večerní škole, kde se schází lidé z různých koutů světa, aby se naučili jazyk-v originále angličtinu, jelikož emigrovali během 2.světové války do Ameriky. Studenti jsou zde mladí i staří, někteří pilní, jiní velmi sebevědomí-jako například pan Kaplan. Pan učitel je ze svých žáků chvílemi dost nešťastný, když tak poslouchá, jaké slova jsou schopni vymyslet. Celý příběh je prokládán písněmi z rodných zemí studentů a každý student si čas od času zasteskne po svém domově a své rodině.

 Originál a vlastně ani českou knihu jsem nečetla, ale je asi jasné, že v angličtině byly jiné slovní hříčky než v jazyce českém. Musím však říci, že jsem se celou dobu velmi bavila a obdivuji herce, že zvládli tak skvěle ztvárnit cizince, kteří nemluví česky příliš dobře. I Martin, mamka a Maruš si prý večer v divadle užili a moc se jim to líbilo.
Mimo jiné, tento večer jsem si vzala sukni, kterou do divadel nosím celkem často, jelikož je pohodlná i přes den ve škole a mohli jste ji vidět zde.
http://www.mestskadivadlaprazska.cz/inscenace/22/Pan-Kaplan-ma-tridu-rad/

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a hodnocení :)